Cucurucú Escola de Teatre Infantil / Valencià

jueves, octubre 12, 2006

Sessió tipus de joc dramàtic













El joc s'estructura en sessions que tenen certes pautes comunes:

L'educador prepara l'espai abans de l'arribada dels alumnes, posa música, delimita espais de treball, etc.

Abans d'entrar en l'espai. Demanem una contrasenya d'entrada que ha de ser recordada per a quan hagen d'eixir. Pot ser individual o col·lectiva, depenent del treball que l'educador pretenga desenvolupar amb el grup.

Abans de començar el joc. Busquem la forma de motivar els xiquets fent que entren en un “cercle màgic” on es pactaran les pautes de convivència i l'estructura del joc, així com les normes imprescindibles per al bon desenvolupament del joc dramàtic.

Comença el joc. Les consignes introduïdes en el “cercle màgic” permeten i inviten els xiquets a accionar entre ells.

Desenvolupament del joc. Es resolen els conflictes que apareguen, establint noves regles que permeten continuar l'acció.

Finalitza el joc. Per a finalitzar establim una altra consigna, fàcil de recordar, que marca el final de l'acció.

Tornem al “cercle màgic”. Ara és el moment d'exposar les nostres opinions i sensacions; posem en comú la classe impartida.

Arreplega de materials. Els materials utilitzats han d'arreplegar-se i ordenar-se entre tots.

Eixida de l'espai. Repetim la contrasenya de l'entrada.

Pautes de convivència:

Respectar als companys. No agredim ni verbal ni físicament als nostres companys.

Respectar els materials. No espatlem el material perquè, reciclant-ho, ens servix per a més ocasions.

Respectar els torns de paraula. No podem parlar tots al mateix temps, també cal escoltar el que diuen els altres.

Els conflictes dins de l'aula, es resolen amb el diàleg i el consens.

Hi ha un espai per a deixar els nostres objectes personals.

Entrades i eixides de l'espai de joc ordenades.